Saturday 2 March 2013

Shopping Muslimah :3

Assalamualaikum dearest ..

sejak cuti sekolah ni ,saya banyak berjalan-jalan melihat ke luar rumah .takdalah jauh sangat berjalan sampai ke luar negeri , saya masih di negara asal saya .jalan-jalan tengok bumi Allah ni memang best ,dah la luas ,cantik ,rasa kecil saja kita yang hidup kat muka bumi ini . INSAF.beberapa minggu lepas ,abang dan kakak pulang ke kampung meraikan pertunangan kakak saya di sini , diorang bawa saya jalan-jalan naik kereta baru kakak .jalan punya jalan sampai tak sedar hari dah malam .kami singgah tesco , beli belah ,lepastu pergi zonria dah somewhere lagi . jarang aku lihat pemandangan bandaraya Alor Star pada waktu malam .SubhanaAllah,indah juga .

masa kat tesco,kami ada la jugak beli baju sikit .saya tak bawa duit banyak .sedih betul lah .tapi dibelanja sehelai baju v-neck warna putih oleh mereka .tapi series saya cakap kat sana baju cantik cantik .inilah namanya tesco .barang barang basah kat sana pon segar dari ladang .semasa masuk tesco ,dalam kepala ni cuma ada list bahan2 tiramisu jaaa...saya  pergi survey cream cheese ,cheddar cheese kat sana.rupanya cheese agak mahal sikit .memanglahhhhh . =.=


semasa shopping di sana ,saya sempat melihat ramai orang,baju mereka,tudung mereka,fesyen mereka.ada yang bertudung,ada yang tak .tudung mereka pulak cantik cantik ada yang 3 layer,4 layer ,6 layer .hebat .
zaman sekarang mudah nak bergaya ,yang penting ikut islam . boleh je pakai shawl ke ,pashmina ke ,bawal ke , asalkan aurah anda dijaga . <3 kalau malas caari kat kedai ,kena naik kereta, bas bagai ,macam macam pilihan lagi ada .belilah online ,banyak apa tudung yang dijual dengan harga sepatutnya .nak mahal ,nak murah boleh je cari .cuma kena pandai search hehehehe.


saya pon pernah beli online .baju ,tudung , tapi taklah pelbagai sangat .untuk memudahkan wanita2 kat Mesia ni beli tudung online boleh lah visit website2 ni .diorang jual tudung,pakaian muslimah , semua comel comel .


ni Tudung People :3 (click kat link )



ni Scarf Sweet Honey (tudung labuh menutupi dada memang cantik ) :3



ni tudung dari  Cala Qisha ! cantik kan ? labuhhh. =D



ini pon cute .dari  Radiusite =3

sebenarnya semua tudung ni cantik cantik .tambahan lagi warna warna pastel dan ceria .pastinya menjadi kegilaan ramai wanita kat Mesia ni .hehee.saya just memberi cadangan dan website ni adalah website yang pernah saya kunjungi sebelum ni .rasa geram tengok semua shawl diaaa... semua cantikkk .

nanti dah beli ,sebelum pakai baca lah doa memakai pakaian baru .kan benda tu benda baru ,semoga kita mendapat pahala dan keberkatan memakai pakaian tuu .ni diaaaa =)



Maksudnya:

"Ya Allah bagiMu segala pujian, Engkaulah yang memakaikannya padaku. Aku memohon kepadaMu kebaikannya dan kebaikan tujuan ia dicipta dan aku memohon perlindungan denganMu daripada kejahatannya dan kejahatan tujuan ia dicipta".




-Cik Hujan-








No comments :

Post a Comment