Friday 1 March 2013

Hijab's Day :3

Assalamualaikum dearest..

rupa-rupanya ada hari bertudung seluruh dunia .setelah google check finally found it ''World Hijab Day''
world hijab day ni sebenarnya bagus .sebabnya penganjuran seperti ini akan lebih menggalakkan wanita kat Malaysia ni bertudung .tapi tak tahulah kalau kebanyakan wanita akan bertudung atau tidak setelah mengetahui 'world's hijab day' ni .ataupun ada wanita yang hanya mengamalkan pemakaian bertudung pada hari bertudung seluruh dunia tu je .pakai tudung semata-mata nak menyambut hijab day tuuu ? hari-hari lain macam mana pula ? Astagfirulahhal aazimm ..

semasa google check tadi saya sempat mengambil ,mengetahui sedikit ilmu .jangan ingat dalam google hanya ada ajaran negatif semata-mata .malah google ni tempat untuk menuntut ilmu juga .cuma orang yang tak tahu menghargai teknologi zaman sekarang yang menuntut ilmu negatif kat internet .so,kita jangan jadi macam tu,okay .haha.boleh apa buat kebaikan dalam internet ni,sebar kebaikan .berdakwah dan sebagainya .kan ?

setelah meneliti post pasal 'world's Hijab day' tu ..

hari anjurannya ialah pada 1 February 2013 tahun ini .memang post saya agak ketinggalan pada kali ini ,but apa salahnya kalau sekadar hendak mengingatkan .hehe.bertudung tak semestinya hari itu sahaja kan ,malahan setiap hari anda perlu bertudung .tengok ni .banner dia pon comel kan ?


meskipun tarikh dia pada 1st Feb ,apa salahnya kita pakai hijab hari-hari kan .mesti comel .comel lah pakai tudung , saya tahu mesti ramai wanita wanita di luar sana mempunyai rambut yang cantik,halus,lembut,malah dikurniakan Allah rambut berwarna perang seperti wanita inggeris ... ,tapi rugilah kecantikan itu ditayang dan dibiarkan terbuka untuk tatapan semua orang lebih lebih lagi kaum lelaki .cuba bayangkan lelaki yang melihat rambut kita tu bukan bakal suami kita kelak ,mesti rasa rugi kan .aurat seorang perempuan seperti kita hanya pada lelaki yg bergelar suami je kan :3

so ,pakailah hijab! :) boleh tutup aurat kita.disamping nampak comel .

                                                                                                                                   ikhlas dari hati,
                                                                                                                                   -Hujan-


1 comment :

  1. Life often presents us with different circumstances that require cash we may not have at the moment.

    ReplyDelete