Sunday, 30 March 2014

to teach is to touch lives forever.

le google


Not because I hate it.
I find it hard. Bende FIZIK ni haa.
And plus, I don't understand a thing.
I should panic, but I don't, which is weird. >.<

I'm not really THAT clever. Some of my friends got straight A+, 8A+ and so on,
I got straight A's too! STRAIGHT A- wakakaka (B for PHY)
....
I'm happy for them tho,
yet I still wonder why I'm here.
Coz I don't really have an excellent results like the others.

I put Asasi UiTM as my 4th, 5th choice to be honest.
and NOW HERE I AM. IM IS IN ASASI PALAM. STUCK, FOR 1 LOOOONG YEAR.

My mother actually shed her tears when she looked at my result. Its not that gempak la mama..

Deep in my heart,
I know I'm here to serve some sort of purpose.

Allah SWT put you here. This is destined for you Im, Allah SWT put you here.
And you know right, ALLAH SWT IS THE GREATEST PLANNER.

Maybe, I've changed someone. I don't know.
Maybe, I've broke someone's heart. I don't even realize.
Maybe, I've made someone fall in love, with me. Pfttt. LOL
Maybe, Allah SWT put me here, preparing me for the world, so that I'll be ready to brace the future, which is unknown.

(tetibe BM)



Alhamdulillah, cita-cita aku hanya satu,
To serve the people.
Kalau aku tak mampu jadi doktor, 
aku akan jadi cikgu.
Ilmu yang diajar, tak sia-sia. Pahala mengalir tak putus-putus. 
Aku nak bentuk anak watan, dengan ilmu.  
Aku nak ubah orang Melayu, dengan ilmu.
I want to inspire others. :D

Cikgu aku dulu selalu mengingatkan, 
'Kamu semua, jangan jadi Melayu yang mudah lupa! Jadilah Melayu yang berkaliber.
Macam mana? Belajarlah!'

'Kalau kamu susah sekarang, senang kemudian!'

kadang-kadang, kita rasa seronok hidup dikalangan orang-orang yang pandai.
Depa pandai cakap, pandai menulis, excel in sports ETC.
Tapi.. ada sesuatu yang kurang.
And it is very disturbing. (disturbing me actually)

I don't have friends that have the same quality like the friends I met in high school.
Tadaa.

SORRY PALAM FRIENDS. D:

Well, not all of them, SOME of them.

BELAJAR, BELAJAR, BELAJAR.

Sampai lupa, sebab apa kita diciptakan.

...............
...............


haha, luahan hati dan dedikasi aku untuk hari ni.

Pray for me. Pray for my success tomorrow. :D


#Iklan 8SHARE, siapa rasa baik hati bolehlah click and view. :)
SATU IKLANDUA IKLAN

Wednesday, 26 March 2014

UiTM Puncak Alam.

Picture Spam. Kebanyakan gambar ni saya amik kat fb @ En. Google je. :( sedih, kamera sendiri tak canggih. :( 

Bertuahlah badan kalau terpilih nak masuk UiTM Puncak Alam tau! Memanglah jauh sikit dari bandar, tapi ok pe, tak adelah nak berjimba je keje kan. :P



eh, apa ni?











Birthday, Bookmark, PALAM, and I'm counting days.



Assalamualaikum wbt.

Pejam celik pejam celik, dah hampir setahun berada di asasi. Dulu, masa nak masuk, punyalah menangis-nangis waktu MDS, sampai kaget habis roomate aku waktu tu. Haha. Ternyata masa amat mencemburui aku, lebih-lebih lagi bila dah jumpa Encik Crush. Rasa macam 'eh kenapalah asasi ni bukannya 3 sem ek?' ahaha. Joking.

Nantilah bila habis Final Exam akan ku cerita banyak-banyak pasal PALAM. :)


ok ni gambar I curi kat FB Asasi palam. :P



eh eh apa ni? Happy birthday to mee. :P




yang ni pulak hasil kerja tangan I dan housemate I. :) 
cc to my roommate. 

Oklah sampai sini dulu! Adios!